2019-05-26 21:43:20

Jezična gimnazija na E-ŠKOLI KEMIJE

18.05.2019. u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđer Bošković Osijek, naši su učenici bili dio projekta koji djeluje u okviru Hrvatskog kemijskog društva još od 1996. godine, kada je osmišljen kao mjesto susreta učenika i znanstvenika na internetu.

Nakon uspjeha u virtualnom svijetu, E-škola kemije 2002. godine počinje s nizom radionica i seminara uživo i za učenike i za nastavnike osnovnih i srednjih škola.

Glavni je voditelj i organizator ovog projekta izv. prof. dr. sc. Nenad Judaš, s PMF-a  u Zagrebu, koji, zajedno sa svojim suradnicima, nastoji približiti svijet kemije na zanimljiv i pomalo drukčiji način, uz mnogo pokusa i praktične primjene.

 

Seminar se provodi u dva radionička vremena, a jedna je radionica primjer 90-minutnog nastavnog sata kemije koju provode odvojeno s učenicima i nastavnicima kako bi i oni vidjeli kako to funkcionira u praksi.

 

Pod voditeljstvom prof. Lj.Šostarec ( učenici : Ivan Vuknić , Maja Vučković , Martina Ramljak , Vanja Ćulibrk , Katarina Domjanović, Aishe Vejseli , Nika Škorić, Nives Vešligaj , Petra Sonenfeld) i prof.R.Tomas-Grđan ( učenici : Lura Subičar, Juraj Böhm, Barbara Štiglec , Ena Knežević, Andrija Suvaljko, Sara Gregić, Dorotea Papić, Leonarda Franc, Erika Kulić )  učenici su sa zadovoljstvom  vrlo uspješno odradili svoje zadatke.

 

Evo neka njihova    razmišljanja:

1.

„Sam program e –škole kemije kojem sam prisustvovala jako mi se svidio. Budući da smo gimnazijalci , nemamo praksu pa nam praktični radovi nisu na odmet. Bilo je jako zanimljivo, naučili smo dosta stvari koje nam nisu strane, ali smo ih samo štrebali iz knjiga. Voljela bih ići na što više ovakvih radionica i predavanja“

2.

„E-škola mi se jako svidjela. Na satu smo sudjelovali i sami zaključivali, te povezivali gradivo s naučenim. Saznala sam puno novih informacija i nadogradila svoje znanje, što iz opće kulture, što iz opće kemije. Način predavanja mi se jako svidio i bilo bi nam lakše da se uvede u normalnu nastavu i u mojoj školi. Bilo nam je super i htjeli bi smo ponoviti.“

3.

„E-škola mi se jako sviđa. Bilo mi je jeko zanimljivo zato što sam imala priliku vidjeti pokuse, koje na svakodnevnoj nastavi ne mogu vidjeti. Saznala sam nove i zanimljive informacije. Teme su bile korisne, možemo ih povezati sa svakodnevnim životom. Htjela bih opet sudjelovati u e-školi.“

4.

„Radionice i e-škola mi se jako svidjela. Studenti su držali vrlo zanimljive radionice, te su vrlo dobro i interesantno vodili sat. Svidjela mi se opuštenost studenata.“

5.

„Radionice su mi se jako svidjele. Otišla sam tamo kako bih proširila svoje znanje, što sam i uspjela uz pomoć simpatičnih studenata. Bilo mi je jako zanimljivo, uživala sam a vrijeme je brzo prošlo. Jedva čekam još sličnih radionica s kojima ću prošititi svoje znanje i pripremiti se za budući posao.“

6.

„E-škola kemije mi se vrlo svidjela, ali bih definitivno dodala više radionica s kiselinama. Bez obzira na to što je malo opasnije i treba biti vrlo oprezan, mislim da bi učenike više fasciniralo i intrigiralo. Svejedno, bilo je odlično, poučno i zabavno, sve najbolje.“

7.

„Doista mi se svidjela e-škola kemije. Sadržaji su nam bili poznati i zanimljivi. Predavači su bili pristupačni, strpljivi i efektivni. Sama radionica sa otopinama navela nas je na samostalni rad i razmišljanje uz upotrebu već poznatih sadržaja iz kemije.“

8.

„E-škola kemije jako mi se svidjela. Na radionici sam naučila puno toga. Jako su mi se svidjeli pokusi kojesmo radili, a inače jako volim praktični rad, pa mi se iz tog razloga, ova vrsta „nastave“ posebno sviđa. Posebno mi svidio pokus sa rojem zvjezdica. Studenti i profesori koji su nam držali predavanje bili su odlični, na zanimljiv način naučili su nas nečem novom. Ukoliko budem imala ponovo mogučnost biti na ovakoj radionici, svakako ću se prijaviti, a nadam se da će u budućnosti biti više radionica ovog tipa.“

9.

„Na radionici „e-škole kemije“ u Ruđerici u Osijeku, bilo mi je izuzetno zanimljivo na radionici vezanoj uz otopine, te mi je jako bilo zanimljivo u radionici „problem 5 otopina“ i bio sam jako sretan kad sam vidio da radimo otopine. Na radionici vezanoj uz gnojiva bili mi je i pomalo dosadnjikavo budući da je to gradivo imalo i povijesnu pozadinu. No, sve u svemu, jako sam se zabavio i puno se zahvaljujem profesorici koja me odlučila povesti na e-školu kemije. Smatram da će mi radionica, tj. e-škola kemije, jednoga dana biti od vrlo velike koristi za fakultet, buduću da planiram jednog dana upisati dentalnu medicinu u Novom Sadu.“

 

Nadamo se nastavku suradnje.

 

Lj.Šostarec


II. gimnazija Osijek