2011-10-04 21:58:27 5. listopada - Svjetski dan učitelja
Profesori, nemojte odustati.
U prvom razredu moj sin je bio jedan od najboljih učenika u školi. Kad sam dolazila na informacije, razrednik bi ga nahvalio, ja bih to ponosno odslušala, i sve je bilo pjesma. Sina nisam osuđivala jer sam jako dobro znala uzroke tako velike promjene, a budući da baš nemam namjeru skinuti se do kraja, dovoljno će biti napomenuti vam da je obiteljska situacija u tom trenutku bila poprilično traumatična.
Moj sin je bio nesretan. Kao osvetu odraslima, koji mu bez pitanja potresaju život, odlučio je udariti tamo gdje zna da su roditelji najslabiji. Na njihov roditeljski ego. Mlad, ali dovoljno inteligentan, shvatio je da se roditeljski ego najčešće "isfurava" kroz školske uspjehe njihove djece. Suprotno njegovim očekivanjima, razrednik ne samo da ga nije kritizirao, nego je cijeli njegov govor upućen malom buntovniku bio jednostavna, iskrena, topla hvala jednom mladom biću. Pričao mu je koliko mu je stalo do njega. Pričao mu je kako vjeruje u njega. Kako zna da ga nešto muči, i da mu je teško jer mu ne može pomoći, ali, ako želi, neka mu ispriča, on će ga saslušati i dati mu potporu i savjet. Moj sin, do prije nekoliko trenutaka spreman na sukob i hladni prijezir, zbunjeno je spuštao pogled prema podu, vidno iznenađen i potresen razrednikovim riječima hvale i razumijevanja. Svašta je ta mlada glava očekivala, ali ovakve riječi sigurno nije.
A nisam ni ja. Kako mu je teško zbog mog sina. Kako je to jedan dobar momak. Kako on sam već godinama gleda tu djecu koja, šibana što obiteljskim, što društvenim problemima dignu ruke od vlastitih života i budućnosti i prepuste se neuspjehu. Pričao mi je također kako je umoran. Od premale plaće. Od kolega koji u djeci ne vide osobe i individue nego brojke. Dosadne, naporne, bubuljičave brojke. Kako on sam više ne uspijeva balansirati između zahtjeva struke, frustriranih kolega, agresivne djece i mušičavih roditelja nespremnih na ikakvu pozitivnu suradnju. Kako ga je sram, ponekad. kada vidi u što se pretvara njegova profesija. Sram ga je zbog kolega koji su, da bi se lakše nosili sa svom kompleksnošću poslijeratnih, razuzdanih novih generacija, navukli oklope nedodirljivosti i bezosjećajnosti. Sram ga je zbog ministara. Sram ga je i zbog učenika koji se usude sve češće i fizički nasrnuti na profesore. Sram ga je zbog roditelja koji u sve manjem broju dolaze na roditeljske sastanke, ali zato, kad dođu, imaju apriori agresivan i optužujući stav prema učiteljima. Nisam tada uspjela naći prave riječi. U stvari, lažem. Riječi su se oblikovale u mojoj duši, ali mi je nekako bilo neugodno izreći ih.
Pa koristim ovaj dan da napokon tom divnom čovjeku kažem što onda nisam. Nemojte ih prestati učiti ljudskosti. Čak i ako Vam se čini da vas ne vide, ne čuju, ne poštuju. Ja sam jednom bila u koži te djece. Bila sam i ja među najboljima i među najgorima.
Iz obje situacije pamtim samo jedno: Tople riječi nekih dobrih ljudi koji nisu odustali od mene, niti od ideala s kojima su krenuli tegobnim i posebnim učiteljskim putem.
Neka naša djeca, kakva god bila, imaju bar nekoga tko će ih čuti. Čak i onda, kada se čini da ne čuju i ne vide više ništa. Moj sin je sada opet "onaj stari". Ja, ako hoću biti iskrena, moram priznati da u određenom trenutku nisam bila dovoljno dobar roditelj. I znam da je mog sina dobrim dijelom spasilo to što ste Vi baš u svakom trenutku bili pravi... Učitelj." Izvor: http://www.emedjimurje.hr |
II. gimnazija Osijek |