Međunarodna godina obnovljive energije
Autor: Lidija Blagojević, 12. 9. 2012.
Ovogodišnji poseban zadatak za škole članice u Klubu najskockanijih bit će u znaku Međunarodne godine održive energije za sve*. Škole bi kroz svoje školske aktivnosti te objavljivanjem tematskih sadržaja na školskom webu trebale doprinijeti obilježavanju ove globalno važne teme. Nastali materijali trebaju biti edukativni, a tema treba biti obrađena multidisciplinarno.
S obzirom da je UN proglasio 2012. godinu Međunarodnom godinom održive energije za sve, koristimo priliku da školama članicama Kluba najskockanijih ponudimo mogućnost da izvršavanjem ovog zadatka doprinesu sredini u kojoj žive, a samim time i podignu razinu svijesti o važnosti povećanja energetske učinkovitosti i pristupa obnovljivim izvorima energije.
U nastavku donosimo nekoliko prijedloga koji mogu pomoći pri osmišljavanju aktivnosti obilježivanja Međunarodne godine održive energije za sve a samim time i pri izvršavanju ovogodišnjeg zadatka za Klub najskockanijih.
Prije svega smo svi pozvani mijenjati vlastite navike i to uštedom energije u domu, školi, na poslu i u transportu.
Stoga, škole mogu organizirati prikupljanje i sortiranje otpada (plastika, staklo, papir, baterije), sadnju drveća, izlete i kampiranja u prirodi, uređivanje školskih vrtova, izradu eko-proizvoda (igračke, kozmetika, nakit, svijeće, sapun, reciklirani papir, namještaj od kartona, igralište u šumi… ).
Nadalje, učenici mogu:
- zamisliti i opisati kako bi izgledala eko-kuća ili škola (drvena, od slame, od zemlje i sl.)
- opisati i prezentirati što bi po njihovom mišljenju značio zdrav način života
- predložiti načine za najbolje iskorištavanje obnovljivih izvora energije (vjetar, voda, sunce, …)
- napraviti istraživanje u svojoj sredini te na osnovu toga izraditi priručnik s prijedlozima i savjetima za zajednicu (npr. provesti anketni upitnik među stanovništvom svoga mjesta o tome odvajaju li kućni otpad, …)
- pokrenuti projekte na temu zaštite okoliša ili razvoja prirodnih ekosustava i sprječavanja uništavanja prirodnih staništa.
Pri osmišljavanju konkretnih prijedloga za održivi razvoj, škole se mogu osloniti i na 5 R koncept (Rethink - promisli, Reduce - uštedi, Reuse - iskoristi, Repair - popravi i Recycle - recikliraj) na temelju kojega se mogu isplanirati mnoge druge aktivnosti koje nismo naveli.
I na kraju, važan dio zadatka je svakako predstavljanje svih provedenih aktivnosti na webu škole. Pri tome je važno da sve sadržaje koji će nastati kroz obilježavanje Međunarodne godine održive energije za sve na što bolji način predstavite na webu - kroz izvještaje, fotogalerije, video uratke - dokumentarce, animacije, crtiće, jinglove za radio, TV spotove, kvizove, igrice…
Želimo vam puno kreativnosti i uspjeha u izradi weba ali i u aktivnostima vezanim uz očuvanje prirode i očuvanje energije.
Publikacije HAKOM-a vezane uz zaštitu djece na Internetu dostupne na poveznici
https://www.hakom.hr/default.
Video sadržaj "Kako zaštiti djecu na internetu" je dostupan na poveznici
https://www.youtube.com/watch?
Ukupno: 737612
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Osječki portali |
Osječke gimnazije |
Osječke radio i TV p... |
> Gradski radio |
> Slavonski radio |
> Hrvatski radio - stu... |
> Slavonska televizija |
> Osječka televizija |
Dnevni tisak |
Linkovi za učenike i... |
7. HELENIZAM.pptx
HELENIZAM zadatci.odt
1. Predrimsko doba i početci Rima.odt
2. Vlast i moć u doba Republike.odt